Barion Pixel
Főoldal,  Kulissza

A jó landing oldal 10 eleme

A landing oldal olyan speciális weboldal, amelyet a látogatók konkrét céllal keresnek fel, például egy termék vagy szolgáltatás megvásárlása miatt, esetleg fel akarnak valamire iratkozni, vagy valamit le szeretnének tölteni. Fő célja az, hogy megszerezze a látogatók elérhetőségeit (az email-címet, a telefonszámot, nevet), és lehetővé tegye, hogy később felvehesse az értékesítő a vásárlóval a kapcsolatot.

A landing oldal ismérve

  • A landing oldal egyik fontos jellemzője a CTA (cselekvésre ösztönző gomb vagy link), amely a látogatókat egy adott cél elérésére (pl. vásárlás) ösztönzi.
  • A landing oldal általában egyszerűbb felépítésű, mint egy hagyományos weboldal, és a látogatókra fókuszál, azok igényeire és problémáira reagálva.
  • A jó landing oldalak általában figyelemfelkeltő címeket, rövid, konkrét és könnyen érthető tartalmat, valamint meggyőző vizuális elemeket tartalmaznak, hogy a látogatók minél könnyebben megértsék a termék vagy szolgáltatás előnyeit és azok hasznosságát számukra.
  • A landing oldal jól optimalizált, hogy a látogatók könnyen megtalálhassák a keresett információkat, és a lehető legkönnyebben végrehajthassák a kívánt cselekvést.

Mit van egy landing oldalon?

Egy sales oldal számos különböző elemet tartalmazhat, azonban az alábbiak azok, amelyekre mindenképp szükség van:

  1. Címsor: A sales oldal fő címe, amely általában rövid és figyelemfelkeltő.
  2. Bevezető szöveg: Egy rövid, összefoglaló szöveg, amely bemutat bennünket, a terméket/szolgáltatást, és felkelti az érdeklődést.
  3. Fő hasznok és előnyök: Előnyök a vásárlónak, valamint termékelőnyök, amelyek meggyőzik az embereket az adott termék vagy szolgáltatás fontosságáról.
  4. Vásárlási lehetőségek: A vásárlási lehetőségek (árak, csomagok, opciók) bemutatása.
  5. Biztosítékok: A vásárlók biztonságát és elégedettségét elősegítő garanciák, visszatérítési és cserefeltételek.
  6. Cselekvésre ösztönzés: Az oldal alján található gomb vagy link, amely segítségével az érdeklődők megvásárolhatják a terméket vagy szolgáltatást.
  7. Érdekességek: Olyan információk, amelyek további érdeklődést keltenek a termék/szolgáltatás iránt, például statisztikák, kutatási eredmények vagy hasznos tippek.
  8. Képek és videók: A termék/szolgáltatás fotói és/vagy videói, amelyek bemutatják azokat a valós életben.
  9. Referenciák és ajánlások: Az elégedett ügyfelek által megosztott vélemények, valamint a hírességek vagy szakértők által tett ajánlások.
  10. Kapcsolatfelvételi lehetőség: Az ügyfelek számára elérhető kapcsolatfelvételi információk, mint például az email cím vagy a telefonszám.

Mi kell a bemutatkozás részbe?

A bemutatkozó szöveg célja, hogy az emberek megismerjék az adott személyt, vállalkozást vagy szervezetet. Formátuma és tartalma azonban változhat attól függően, hogy hol jelenik meg.

A bemutatkozó szöveg posztban rövidebb és konkrétabb, mivel az emberek nem szeretnek hosszú posztokat olvasni a közösségimédia-felületeken. Ezért az ilyen típusú bemutatkozó szövegek rövid és velős mondatokat tartalmaznak, amelyek néhány mondatban összefoglalják az adott személy, vállalkozás vagy szervezet lényegét, előnyeit vagy értékeit.

Ha landing oldalra írunk bemutatkozást, az is legyen rövid és velős. Onnan elnavigálhatjuk az embereket egy hosszabb, ún. “Rólunk” oldalra, ha szeretnénk. Ott azonban nyugodtan lehetünk már részletesebbek. Mutatom is, hogyan.

A bemutatkozó szöveg felépítése nem landing oldal esetén

A bemutatkozó szöveg egy rövid összefoglaló arról, hogy ki vagyunk, mit csinálunk és miért fontos az, amit csinálunk. Fontos, hogy a bemutatkozó szövegünk személyes, összefüggő és könnyen érthető legyen.

  • Kezdjük egy rövid bevezetéssel, amely felkelti az olvasó érdeklődését. Ez lehet egy meghökkentő statisztika, egy érdekes tény vagy bármi más, ami segít kitűnni a többi bemutatkozó szöveg közül.
  • Mutassuk be magunkat, és mondjuk el, mi a tevékenységünk. Használjunk egyszerű, közérthető nyelvet, és kerüljük a szakmai zsargon használatát, kivéve, ha az a célközönségünk számára teljesen érthető.
  • Ismertessük, milyen problémákra nyújtunk megoldást. Milyen szükségleteket elégítünk ki a termékeinkkel vagy szolgáltatásainkkal? Miért fontos az, amit csinálunk?
  • Mutassuk be, mi a küldetésünk. Milyen nagyobb célunk van a tevékenységünk mögött? Például ha környezetvédelmi termékeket kínálunk, akkor a küldetésünk az lehet, hogy javítsuk a bolygó állapotát.
  • Ha van valamilyen eredményünk vagy kitüntetésünk, akkor említsük meg azt is. Ez lehet valamilyen díj, vagy az elégedett ügyfelek száma, vagy bármi más, ami a tevékenységünk eredménye.
  • Ha lehetséges, adjunk egy rövid összefoglalót arról, hogy hogyan tudnak az érdeklődők velünk kapcsolatba lépni, illetve hogyan tudják megvásárolni a termékeinket vagy szolgáltatásainkat.
  • Végül adjunk egy rövid összegzést arról, hogy miért éppen nekünk érdemes bizalmat szavazni. Mit teszünk másképp, mint a konkurens vállalkozások?

Az ideális bemutatkozó szöveg rövid, személyes, figyelemfelkeltő és könnyen érthető. (Az olvasók hamar el tudják dönteni, hogy az adott vállalkozás vagy termék érdekes lehet-e számukra.)

Mire jó a CTA a landing oldalon?

CTA (Call-to-Action) olyan eszköz a marketingben, amely segíti az érdeklődőket, hogy további lépéseket tegyenek, vagyis cselekvésre ösztönzi őket. A CTA lehet egy gomb, egy link vagy bármilyen más vizuális elem, amely segít az érdeklődőknek eljutni a céloldalra, vagy elvégezni az általunk kívánt cselekvést.

A CTA fontos szerepet játszik az online marketingben, mivel segítségével hatékonyan lehet irányítani az érdeklődők figyelmét és elérni a konverziót. Például egy jól megtervezett CTA gomb lehetőséget ad az érdeklődőknek, hogy jelentkezzenek egy rendezvényre, letöltsenek egy e-könyvet, vagy vásároljanak egy terméket.

Egy hatékony CTA szöveg olyan nyelvezetet használ, amely a célközönség nyelvén szólítja meg az embereket, és világosan megmutatja, hogy milyen előnyökkel jár, ha megnyomja a gombot. Fontos azonban, hogy a cselekvésre ösztönző gombbal ne vezessünk félre senkit és valós igényeket elégítsünk ki, mert egy rosszul megtervezett CTA könnyen visszariaszthatja az érdeklődőket a további interakcióktól. Mindjárt megmagyarázom, mire figyelj, ha te vagy a szövegíró.

A CTA szöveg rövid, de hatékony üzenet:

  • Regisztrálj most!
  • Próbáld ki ingyen!
  • Vásárolj most kedvezményesen!
  • Töltsd le az e-könyvet!
  • Kérj ajánlatot!

Fontos megjegyezni, hogy ezek a szövegek íródhatnak E/1-ben is (Regisztrálok, Kérem a könyvet, stb.), hiszen ez is, mind minden szöveg, a célcsoport igényei szerint születik. Ne feledd, olyan nyelvezetet és hangnemet alkalmazz, amely a célközönséget eléri és cselekvésre motiválja.

Ha kérdésed lenne, írj nekem itt vagy a Facebook-oldalamon keresztül. Ha vállalkozóként önazonos kommunikációt szeretnél folytatni, olvasd el a Nem rizsa című könyvemet. Sok segítséget találsz benne konkrét példákkal.

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük