Barion Pixel
csali
Főoldal,  Kulissza

Szövegírás 1X1: Hogyan írjunk csalit?

A csali megírása megérne egy teljes misét, de mivel tartom magam ahhoz, hogy nem fárasztalak felesleges dumával, mondom a lényeget. A szövegírásban úgyis mindig ügyelnünk kell a fókusz megtartására.

A csali szerepe nem más, mint hogy olyan érdekes anyagot adj az olvasónak, amely miatt – például – megadja neked az email-címét, hogy később is felvehesd vele a kapcsolatot és eladhass neki. A csali lehet egy e-book, valamilyen esettanulmány, de egy jól megírt cornerstone anyag vagy egy ingyenes webinár[1] is.

Nézzünk további csalikat:

  • A prospektusok általában összefoglalják a termék vagy szolgáltatás előnyeit, jellemzőit és árait. Tartalmazhatnak ismertetőket, képeket, termékleírásokat, ajánlatokat és akciókat is.
  • A flyerek (szórólapok) hasonlóak a prospektusokhoz, de általában rövidebbek és egyszerűbbek. Gyakran használják őket akciók, kampányok és események népszerűsítésére.
  • A katalógusok általában részletesebb információkat tartalmaznak a termékekről, szolgáltatásokról, árakról és tulajdonságokról. Vonzó képekkel illusztrálják a termékeket, és tartalmazhatnak kuponokat vagy más ajánlatokat is.
  • A brossúrák általában részletesebbek és hosszabbak, mint a flyerek, de rövidebbek és egyszerűbbek, mint a prospektusok. Rendszerint egy adott terméket vagy szolgáltatást reklámoznak, és tartalmaznak árakat, ismertetőket, képeket és ajánlatokat is.

Ha szövegírással foglalkozol, fel kell készülnöd arra is, hogy ilyen jellegű csalikat kell majd írnod.

Mitől lesz érdekes a csali?

Egy ígérettől, egy probléma megoldásának ígéretétől. Ha például le akarsz fogyni, és látsz egy olyan csalit, amely megígéri neked, hogy az alábbi 7 titkos recepttel akkor is garantáltan sikerül, ha eddig még semmi sem hozta el a várt eredményt, ráadásul Mr. X. és Mrs. Y is ezzel fogytak le, nagy valószínűséggel kattintasz egyet. (A még ütősebb csalit pedig eleve úgy állítják össze, hogy először azt hidd, nem is kell hozzá megadnod az e-mail-címedet sem.)

A lényeg tehát:

  • Legyen benne ígéret.
  • Legyen benne problémafelvetés, hogy az olvasó lássa, valóban átérzed a helyzetét.
  • Legyen benne konkrét megoldási javaslat bizonyítékokkal és
  • legyen benne szakértői támogatás a hitelesség kedvéért.

És van még valami: ne hazudj. Ne ígérj olyat, ami hamis reményeket kelt, ne vidd tévútra az embereket. Ha röviden szeretném kifejezni magam: ez szimpla tahóság.

Hogyan írj meg egy csalit?

Ha csalianyagot szeretnél írni, az alábbi lépéseket követheted:

  • Ismerd meg a célközönséget: Mielőtt nekiállnál életed legjobb marketingszövegének a megírásához, fontos, hogy ismerd a célközönséget. Gondold át, milyen igényeik és problémáik lehetnek, és ezekre hogyan tud megoldást nyújtani a termék/szolgáltatás.
  • Fogalmazd meg az üzenetet: Az üzenetnek rövidnek, hatásosnak és érthetőnek kell lennie. Fontos, hogy központi elemként jelenjen meg az ajánlatod, valamint azzal érvelj, hogy miért lesz ez jó a vásárlónak, miért érdemes tőled vásárolnia.
  • Használj hatásos címet: Az első benyomás nagyon fontos, így célszerű olyan címet használni, amely felkelti az érdeklődést. A címnek tartalmaznia kell az ajánlatodat, valamint olyan érveket, amelyek meggyőzik az embereket arról, hogy az ajánlatod valóban előnyös számukra. Ne rizsázz és ne hazudj ezúttal sem.
  • A csalianyagnak áttekinthetőnek kell lennie. Használj különböző vizuális elemeket, például képeket, szimbólumokat, hogy felhívd a figyelmet a legfontosabb pontokra.
  • Ne rejtsd el a konkrét ajánlatodat az oldalon. Legyen azonnal látható, könnyen elérhető az olvasó számára is. Ne feledkezz meg a CTA-gombokról sem (cselekvésre való felszólítás), hogy az emberek pontosan tudják, mit kell tenniük a kedvezmény vagy az ajánlat megszerzéséhez. Pl: “Vásároljon most és élvezze a 20% -os kedvezményt!”
  • A csalianyagot helyezd el azon az oldalon, amelyre legnagyobb valószínűséggel a látogatók rákattintanak. Ez lehet a főoldalon, az áraknál, de akár a termékleírásban is. Persze készíthetsz külön landing oldalt is a csalinak, ezt már a marketingessel kell egyeztetni.

Fontos, hogy teszteld a csalianyagodat. Csak így tudsz megbizonyosodni arról, hogy hatékony-e. A tesztelés során kiderülhet, hogy melyik cím a leginkább hatásos, vagy hogy melyik vizuális elem vonzza a legtöbb látogatót.

Milyen tematikai felépítést használj a csalin belül?

Mondom a lényeget:

  1. Ütős cím: “Tudja a gyermekét biztonságban”
  2. Magyarázó alcím: “Bőrbarát, antiallergén biztonsági karkötő most 45 % kedvezménnyel. Azonnal jelez, ha gyermeke bajban van.”
  3. Bevezető szöveg, amely felsorolja a leendő vásárló gondjait, frusztrációit. ” A mai világban sajnos soha nem lehetünk elég figyelmesek. A gyermekek úgy bele tudnak feledkezni a körülöttük lévő világba, hogy észre sem veszik, ha rossz irányba indulnak el. Biztonsági karkötőnk azonban rögtön jelez a szülőnek, ha gond van.”
  4. Termékismertetés (Mit tud, hogyan működik, stb.)
  5. CTA (pl. “Érdekel”)
  6. Termékelőnyök: pl. Hetente egyszer kell csak tölteni, könnyen összekapcsolható a szülő karkötőjével, offline is működik, törés- és vízálló, észrevétlen, antiallergén, olcsó, stb.
  7. Csomagajánlatok, kedvezmények (pl. 1-1 db szülő-gyermek karkötő, 2-1 db szülők-gyermek karkötő, stb.)
  8. Vásárlói visszajelzések
  9. CTA (“Többet szeretnék tudni”, “Megrendelem”)

És hogy ez miért lehet csali?

Mert ez a karkötő csak egy bevezető termék. Az eladó célja valami drágább értékesítése (pl. biztonsági kamera otthonra). Amennyiben ezzel a csalival elérjük, hogy megvásárolják ezt a karkötőt, amelynek során megkapjuk az emailcímet is, oda már küldhetünk ajánlatokat, értékesíthetünk biztonsági tanácsadást, vagy más biztonsági terméket.

Természetesen a fenti példa kitaláció, és ahhoz, hogy egy csali jól működjön, számos más oldalnak is működnie kell, de ha szövegírásról van szó, nekünk egyelőre elegendő ennyit tudni.

Ha kérdésed lenne, írj nekem itt vagy a Facebook-oldalamon keresztül. Ha vállalkozóként önazonos kommunikációt szeretnél folytatni, olvasd el a Nem rizsa című könyvemet. Sok segítséget találsz benne konkrét példákkal.


[1] A webinar (angol rövidítése a „web-based seminar” kifejezésből) egy olyan online esemény, amely lehetővé teszi az emberek számára, hogy élőben vegyenek részt egy prezentáción, előadáson vagy workshopon az interneten keresztül. A webinarok lehetnek ingyenesek vagy fizetősök, és lehetnek egyéni vagy csoportos események. Rendszerint interaktívak, ami azt jelenti, hogy a résztvevők kérdéseket tehetnek fel a prezentálóknak, és lehetőségük van közvetlenül kommunikálni velük a chat funkcióval vagy a képernyőmegosztással. A webinarokat általában előre meghatározott időpontban tartják, de rendszerint utólag is megtekinthetők.

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük